Η καθημερινότητά μας είναι γεμάτη μικρές στιγμές, εκείνες που πιάνεις το κινητό σου για να βρεις μια απάντηση, μια λύση ή να πάρεις μια γρήγορη απόφαση. Αυτά είναι τα micro-moments, και ναι, είναι πολύ πιο σημαντικά από όσο φαντάζεσαι.
Στο performance marketing, αυτές οι στιγμές μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις πώς μπορείς να αξιοποιήσεις αυτές τις ευκαιρίες για να είσαι εκεί που σε χρειάζεται το κοινό σου, ακριβώς τη στιγμή που το χρειάζεται. Αν δεν το κάνεις εσύ, κάποιος άλλος θα το κάνει.
της Ελεάνας Δαλαγδή, Digital Marketing Director
Η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της ευρείας χρήσης των κινητών συσκευών και της άμεσης πρόσβασης σε πληροφορίες. Οι αποφάσεις τους λαμβάνονται πλέον γρηγορότερα, σε στιγμές αναζήτησης πληροφοριών, σχετικά με κάτι που τους απασχολεί τη δεδομένη στιγμή, το οποίο μπορεί να αφορά κάποια τοποθεσία, υπηρεσία ή αγορά. Αυτές οι σύντομες αλληλεπιδράσεις είναι γνωστές ως micro-moments.
Στο performance marketing, η κατανόηση και αξιοποίηση των micro-moments παίζει καθοριστικό ρόλο στον σχεδιασμό μιας επιτυχημένης στρατηγικής. Με τη χρήση των κατάλληλων εργαλείων και τεχνικών, οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν τις μετατροπές (conversions) και να ενισχύσουν την παρουσία τους, σε μία αγορά που εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς.
Παρακάτω θα βρεις τις βασικές κατηγορίες των micro-moments, καθώς και τον τρόπο που μπορούν να ενταχθούν στο performance marketing. Οι στρατηγικές, τα εργαλεία και τα παραδείγματα που ακολουθούν, θα σε βοηθήσουν να αξιοποιήσεις τις ευκαιρίες που προκύπτουν και να αυξήσεις την αποδοτικότητα των καμπανιών σου.
Τι είναι τα Micro-Moments και γιατί είναι τόσο σημαντικά;
Τα micro-moments είναι στιγμές, όπου οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα κινητά τους ή άλλες συσκευές, για να αναζητήσουν πληροφορίες, να πάρουν αποφάσεις ή να κάνουν άμεσες ενέργειες. Σύμφωνα με τη Google, αυτά τα micro-moments, αν και σύντομα, παίζουν σημαντικό ρόλο στις αγοραστικές αποφάσεις. Σε αυτές τις στιγμές, οι καταναλωτές έχουν συγκεκριμένες ανάγκες και περιμένουν άμεση, ακριβή και σχετική πληροφόρηση.
Οι επιχειρήσεις που προσφέρουν τη σωστή πληροφορία την κατάλληλη στιγμή, έχουν περισσότερες πιθανότητες να κερδίσουν την προτίμηση των καταναλωτών. Έρευνες δείχνουν ότι το 82% των χρηστών smartphones, αναζητούν πληροφορίες μέσω των συσκευών τους, ακόμη και όταν βρίσκονται σε φυσικά καταστήματα. Καταλαβαίνεις λοιπόν, πόσο σημαντικό είναι να είσαι παρών σε αυτά τα micro-moments.
Ποιες είναι οι 4 βασικές κατηγορίες των Micro-Moments;
Τα micro-moments είναι μία σημαντική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις, να επηρεάσουν τις αποφάσεις των καταναλωτών, οι οποίοι απαιτούν πλέον ταχύτητα, ακρίβεια και άμεσες λύσεις. Το performance marketing επιτρέπει τη μέτρηση της απόδοσης των καμπανιών σε πραγματικό χρόνο και την προσαρμογή της στρατηγικής, ώστε να στοχεύει ακριβώς σε αυτά τα κρίσιμα micro-moments.
Αν η επιχείρησή σου δεν είναι παρούσα τη στιγμή που ένας χρήστης αναζητά μία λύση ή πληροφορία, υπάρχει κίνδυνος να χάσεις αυτή την ευκαιρία από έναν ανταγωνιστή, που θα προσφέρει τη σωστή απάντηση την κατάλληλη στιγμή. Το performance marketing, σου δίνει τη δυνατότητα να στοχεύεις με ακρίβεια τους καταναλωτές και να προβλέπεις πότε βρίσκονται σε micro-moments, που μπορούν να οδηγήσουν σε μετατροπές (conversions).
Τέσσερις είναι οι βασικές κατηγορίες των micro-moments που διαμορφώνουν την καταναλωτική συμπεριφορά:
Θέλω να μάθω / I want to know
Θέλω να πάω / I want to go
Θέλω να κάνω / I want to do
Θέλω να αγοράσω / I want to buy
Κάθε κατηγορία αντιπροσωπεύει διαφορετικά σημεία της αγοραστικής διαδρομής και μπορεί να αξιοποιηθεί με τη χρήση συγκεκριμένων performance marketing στρατηγικών, όπως πληρωμένες διαφημίσεις αναζήτησης (paid search ads), γεωγραφική στόχευση (geotargeting), remarketing κ.α.
Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί κάθε κατηγορία Micro-Moment;
Φαντάσου ότι έχεις μία επιχείρηση αθλητικών ειδών με φυσικά καταστήματα και e-shop. Οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν συνεχώς με brands ανάλογα με το δικό σου, είτε αναζητώντας πληροφορίες για προϊόντα, είτε ψάχνοντας κοντινά καταστήματα, είτε όταν είναι έτοιμοι να αγοράσουν. Κάθε μία από αυτές τις στιγμές είναι και μία ευκαιρία που μπορείς να αξιοποιήσεις.
Θέλω να μάθω / I want to know
Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει καταναλωτές που βρίσκονται στη φάση της έρευνας και ψάχνουν πληροφορίες. Σε αυτό το στάδιο, δεν είναι ακόμα έτοιμοι να αγοράσουν. Χρειάζονται περισσότερο εκπαιδευτικό περιεχόμενο που τους προσφέρει αξία, χωρίς πίεση για αγορά.
Ένας καταναλωτής για παράδειγμα μπορεί να αναζητά “πώς να διαλέξω τα καλύτερα παπούτσια για τρέξιμο.” Σε αυτό το σημείο, είναι σημαντικό να προσφέρεις περιεχόμενο που τον βοηθά να κάνει την καλύτερη επιλογή. Μπορείς για παράδειγμα να δημιουργήσεις έναν οδηγό που συγκρίνει διαφορετικά μοντέλα παπουτσιών, εξηγώντας ποια ταιριάζουν σε διαφορετικά είδη τρεξίματος (π.χ., για δρόμο ή για βουνό).
Πλατφόρμες/Κανάλια:
Google Ads (Search): Οι πληρωμένες διαφημίσεις αναζήτησης είναι ιδανικές για να στοχεύσεις λέξεις-κλειδιά, όπως «τα καλύτερα αθλητικά παπούτσια για τρέξιμο». Αυτές οι διαφημίσεις, βοηθούν το brand σου να εμφανίζεται στην κορυφή των αναζητήσεων, τη στιγμή που ο χρήστης ψάχνει για πληροφορίες.
YouTube Ads: Οι καταναλωτές συχνά στρέφονται σε βίντεο, με σκοπό να αντλήσουν περισσότερες πληροφορίες για ένα προϊόν. Δημιούργησε διαφημίσεις στο YouTube, που προβάλλουν συγκριτικές αναλύσεις αθλητικών προϊόντων, στοχεύοντας σε χρήστες που ενδιαφέρονται για το τρέξιμο ή παρεμφερή δραστηριότητες.
Facebook & Instagram Ads: Στις πλατφόρμες του Facebook και του Instagram, οι διαφημίσεις carousel είναι εξαιρετικές για να παρουσιάσεις διάφορα αθλητικά προϊόντα, προσφέροντας λεπτομέρειες και συγκρίσεις. Αυτές οι διαφημίσεις βοηθούν τους χρήστες να κάνουν πιο εύκολα τη σύγκριση μεταξύ προϊόντων και τους οδηγούν πιο κοντά στην τελική επιλογή τους.
Θέλω να πάω / I want to go
Στο micro-moment «Θέλω να πάω», οι καταναλωτές αναζητούν φυσικά καταστήματα αθλητικών ειδών.
Σε αυτό το σημείο, η τοπική στόχευση είναι το κλειδί, ώστε να τους οδηγήσεις στο δικό σου κατάστημα.
Πλατφόρμες/Κανάλια:
Google Ads (Local Search): Τα Local Search Ads είναι τα κατάλληλα
για να στοχεύσεις σε χρήστες που αναζητούν φράσεις όπως «κατάστημα αθλητικών ειδών κοντά μου». Οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται στις τοπικές αναζητήσεις και καθοδηγούν τους χρήστες στο φυσικό σου κατάστημα.
Google Maps Ads: Οι διαφημίσεις στο Google Maps είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για να εμφανιστεί το κατάστημά σου, όταν οι χρήστες αναζητούν επιχειρήσεις κοντά τους. Βεβαιώσου ότι έχεις ένα ολοκληρωμένο και σωστά συμπληρωμένο Google Business Profile, όπως και πληροφορίες σχετικά με την ακριβή τοποθεσία, τις ώρες λειτουργίας και τις κριτικές της επιχείρησής σου.
Facebook Local Ads: Οι διαφημίσεις μέσω Facebook, μπορούν να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές για την προσέλκυση τοπικού κοινού που αναζητά αθλητικά είδη στην περιοχή του, καθώς στοχεύουν σε χρήστες που βρίσκονται κοντά (γεωγραφικά) στο κατάστημά σου.
Θέλω να κάνω / I want to do
Σε αυτό το σημείο, οι καταναλωτές αναζητούν οδηγίες σχετικά με κάποια δραστηριότητα, όπως για παράδειγμα τον τρόπο προθέρμανσης πριν από το τρέξιμο ή τη σωστή χρήση του αθλητικού εξοπλισμού.
Εδώ, αυτό που χρειάζεσαι είναι ένα περιεχόμενο, που θα τους καθοδηγήσει και θα τους προσφέρει χρήσιμες συμβουλές.
Πλατφόρμες/Κανάλια:
YouTube Ads: Οι διαφημίσεις στο YouTube είναι κατάλληλες στο να στοχεύσεις σε χρήστες που ενδιαφέρονται για το τρέξιμο και τη γυμναστική, προσφέροντάς τους χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές, ώστε να βελτιώσουν την προπόνησή τους. Δημοσίευσε “how-to βίντεο”, με αναλυτικές οδηγίες για συγκεκριμένες δραστηριότητες, όπως τη σωστή προθέρμανση πριν από το τρέξιμο ή οδηγούς χρήσης αθλητικού εξοπλισμού.
Instagram & Facebook Video Ads: Τα βίντεο σε πλατφόρμες, όπως το Instagram και το Facebook, είναι πολύ αποτελεσματικά, καθώς προσφέρουν άμεση οπτική αλληλεπίδραση με τους χρήστες. Χρησιμοποίησε σύντομα video ads, που δίνουν πρακτικές συμβουλές για αθλητικά είδη και στοχεύουν σε συγκεκριμένο κοινό. Αυτές οι διαφημίσεις, μπορούν να προσελκύσουν αθλητές και λάτρεις του fitness, προσφέροντας χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν
στην καθημερινή τους ρουτίνα.
TikTok Ads: Μέσω του TikTok, μπορείς να στοχεύσεις στο κατάλληλο κοινό, δίνοντάς του πρακτικές πληροφορίες, ικανές να βοηθήσουν στις προπονήσεις του. Δημιούργησε διαφημίσεις με βίντεο που περιλαμβάνουν οδηγίες, όπως π.χ. πώς χρησιμοποιούνται τα αθλητικά είδη κατά τη διάρκεια της προπόνησης ή βίντεο που προσφέρουν συμβουλές για τη σωστή προθέρμανση πριν το τρέξιμο.
Θέλω να αγοράσω / I want to buy
Σε αυτό το στάδιο, οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να αγοράσουν.
Οι διαφημίσεις πρέπει να επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες, εκπτώσεις ή άλλα κίνητρα, που θα τους παρακινήσουν να ολοκληρώσουν την αγορά.
Πλατφόρμες/Κανάλια:
Google Performance Max Campaigns: Οι διαφημίσεις προϊόντων μέσω των καμπανιών Performance Max, επιτρέπουν την προβολή των προϊόντων σου σε διάφορα κανάλια της Google (Search, Display, YouTube, κ.λπ.). Μπορείς να προβάλεις εικόνες προϊόντων, τιμές και κριτικές, δίνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στους καταναλωτές που είναι έτοιμοι να αγοράσουν.
Facebook & Instagram Dynamic Ads: Οι δυναμικές διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram, επιτρέπουν την αυτόματη προβολή προϊόντων στους χρήστες,
με βάση τις ενέργειες που έχουν κάνει στο website σου. Αν κάποιος χρήστης έχει δει ή αλληλεπιδράσει με συγκεκριμένα προϊόντα, χωρίς να ολοκληρώσει την αγορά, οι δυναμικές διαφημίσεις προσαρμόζουν το περιεχόμενο, προβάλλοντας
ξανά τα ίδια ή παρόμοια προϊόντα, που μπορεί να τον ενδιαφέρουν. Αυτές οι διαφημίσεις ενισχύουν τις πωλήσεις, προτείνοντας σε κάθε χρήστη εξατομικευμένες επιλογές, ενώ περιλαμβάνουν κίνητρα, όπως εκπτώσεις ή δωρεάν αποστολή, για να ενθαρρύνουν την ολοκλήρωση της αγοράς.
Remarketing: Αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία που προσφέρουν όλα τα διαφημιστικά κανάλια, μπορείς να επαναπροσεγγίσεις χρήστες που έχουν επισκεφθεί τον ιστότοπό σου, χωρίς ωστόσο, να ολοκληρώσουν κάποια αγορά. Το remarketing επικεντρώνεται στο να υπενθυμίζει την παρουσία του brand σου και να ενθαρρύνει τους χρήστες να επιστρέψουν, προκειμένου να ολοκληρώσουν την αγορά τους.
Συνοψίζοντας, η αξιοποίηση των micro-moments σου δίνει τη δυνατότητα να συνδεθείς με τους καταναλωτές τη στιγμή που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για πληροφορίες ή λύσεις. Όταν το brand σου είναι παρόν και τους προσφέρει αυτό που χρειάζονται, κερδίζεις την εμπιστοσύνη και την αφοσίωσή τους.
Με μια στρατηγική performance marketing, που προσαρμόζεται στα micro-moments, μπορείς να προβλέπεις και να αξιοποιείς τις κατάλληλες ευκαιρίες, ξεπερνώντας τον ανταγωνισμό και δημιουργώντας ισχυρούς δεσμούς με το κοινό σου. Το κλειδί είναι να βρίσκεσαι τη σωστή στιγμή εκεί που σε χρειάζονται, προσφέροντας τις κατάλληλες λύσεις.