Μάκης Τζεχεριδης/ Founder/CMO @ Not The Same Digital - Marketing Agency

Ας μιλήσουμε για εξέλιξη, ας μιλήσουμε για τη νέα ψηφιακή επανάσταση που κατακλύζει με μια μοναδική, ανεξάντλητη ορμή την ψηφιακή επικοινωνία. 

AI & Content Marketing = AEO!

του Μάκη ΤζεχερίδηFounder/CMO

Answer Engine Optimization: Βελτιστοποίηση Περιεχομένου για Generative AI Models

Ο ψηφιακός κόσμος αλλάζει με ρυθμούς πιο γρήγορους από ποτέ. Οι αναζητήσεις των χρηστών στο διαδίκτυο δεν περιορίζονται πλέον σε λέξεις-κλειδιά και links, αλλά περνούν στη νέα εποχή του Answer Engine Optimization (AEO). Το AEO δεν είναι απλώς ένα νέο buzzword, είναι η επόμενη μεγάλη εξέλιξη στον τρόπο με τον οποίο παράγουμε και βελτιστοποιούμε περιεχόμενο, ειδικά στην εποχή των generative AI models όπως το ChatGPT.

Με πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στο SEO, η ομάδα μας έχει βαθιά κατανόηση των εξελίξεων που καθορίζουν το μέλλον του digital marketing.

Τι είναι το Answer Engine Optimization;

Τι είναι το Answers Engine Optimization; - Not The Same

Σε αντίθεση με το κλασικό Search Engine Optimization (SEO) που εστιάζει σε keywords, backlinks και τεχνικά θέματα, το Answer Engine Optimization εστιάζει στη δημιουργία περιεχομένου που απαντά άμεσα και με ακρίβεια στις ερωτήσεις των χρηστών. Τα generative AI models αναζητούν ποιοτικές, ολοκληρωμένες και εύστοχες απαντήσεις, όχι απλώς λέξεις-κλειδιά.

Ο ρόλος των Generative AI Models στις αναζητήσεις

Σύμφωνα με έρευνα της Gartner, μέχρι το 2025, το 30% των αναζητήσεων θα πραγματοποιείται μέσω generative AI models, όπως το ChatGPT και το Bard της Google, αντί των παραδοσιακών μηχανών αναζήτησης. Ήδη πάνω από 100 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως εμπιστεύονται καθημερινά generative AI για να λάβουν άμεσες και ποιοτικές απαντήσεις.

Πώς λειτουργούν τα Generative AI Models;

Τα μοντέλα αυτά, όπως το ChatGPT και το Gemini χρησιμοποιούν εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοήσουν βαθιά το περιεχόμενο, αξιολογώντας συνάφεια, σαφήνεια και συνοχή. Αυτό καθιστά την παραγωγή υψηλής ποιότητας, ξεκάθαρου και εύστοχου περιεχομένου πιο σημαντική από ποτέ.

Ομοιότητες και διαφορές SEO & AEO για τον χρήστη

Ομοιότητες:

Not The Same assets42 Και στις δύο περιπτώσεις ο χρήστης επιθυμεί ποιοτικές απαντήσεις.

Not The Same assets42 Τόσο στο SEO όσο και στο AEO, σημαντική είναι η σχετικότητα του περιεχομένου με την αναζήτηση.

Not The Same assets42 Η οργάνωση και η ποιότητα της δομής του κειμένου αποτελούν κρίσιμους παράγοντες αξιολόγησης και επιλογής και από τα δύο συστήματα.

Διαφορές:

Not The Same assets42 SEO: Ο χρήστης λαμβάνει αποτελέσματα σε μορφή links που απαιτούν περαιτέρω διερεύνηση.

Not The Same assets42 AEO: Ο χρήστης λαμβάνει άμεσες, σαφείς και έτοιμες προς χρήση απαντήσεις σε μορφή κειμένου και δεδομένων.

SEO vs AEO: Παραδείγματα και Σύγκριση

Ας δούμε μερικά παραδείγματα για να γίνει σαφές τι αλλάζει στον τρόπο που παράγουμε περιεχόμενο:

Παράδειγμα 1: Αναζήτηση επώνυμων αθλητικών παπουτσιών

Not The Same assets42 SEO: Ένα κείμενο βελτιστοποιημένο για SEO θα περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά όπως “επώνυμα αθλητικά παπούτσια” ή “παπούτσια Nike” με δομή και τακτική ανάπτυξης ώστε να είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης. Θα έχει σχετικά links προς προϊόντα ή άλλες σελίδες.

Not The Same assets42 AEO: Ένα κείμενο βελτιστοποιημένο για generative AI θα απαντάει σε ερωτήσεις όπως: “Ποιο είναι το καλύτερο μοντέλο της Nike για τρέξιμο σε άσφαλτο;” παρέχοντας σαφή και αναλυτική απάντηση. Θα προσομοιάζει μια ερώτηση που πιθανώς θα έθετε ένας καταναλωτής σε έναν πωλητή εντός ενός αθλητικού καταστήματος.

Παράδειγμα 2: Εύρεση ξενοδοχείου στη Χαλκιδική

Not The Same assets42 SEO: Γενικές φράσεις όπως “ξενοδοχεία στη Χαλκιδική” ή “κρατήσεις ξενοδοχείων Χαλκιδική” με συχνές αναφορές σε περιοχές και αξιοθέατα.

Not The Same assets42 AEO: Το περιεχόμενο απαντά συγκεκριμένα, π.χ. “Ποιο ξενοδοχείο στη Χαλκιδική προσφέρει τις καλύτερες παροχές για οικογένειες;”, δίνοντας μια περιγραφική και προσαρμοσμένη απάντηση.

Τεχνικές συγγραφής περιεχομένου AEO

Τεχνικές συγγραφής περιεχομένου AEO - Not The Same

Για να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας για AEO, μπορείτε να αξιοποιήσετε τα παρακάτω frameworks prompts:

Not The Same assets45 How-to: Αναλυτικές οδηγίες για λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα.

Not The Same assets45 Comparison: Ξεκάθαρη σύγκριση μεταξύ προϊόντων ή υπηρεσιών.

Not The Same assets45 Listicle: Δημιουργία λιστών με κορυφαίες επιλογές.

Not The Same assets45 Best-of: Ανάδειξη των καλύτερων λύσεων σε μια κατηγορία.

Η προσέγγιση της Not The Same

Με πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας και συνεχούς επιμόρφωσης, αναπτύξαμε την μεθοδολογία παραγωγής περιεχομένου “Editorial” που ανταποκρίνεται παράλληλα στις SEO & AEO απαιτήσεις. Η στρατηγική μας βασίζεται στην ανάπτυξη δομημένου περιεχομένου επικοινωνίας, στην εις βάθος κατανόηση του κοινού, στην ανάλυση των αναγκών του και τελικά στην παραγωγή περιεχομένου υψηλής ποιότητας και χρησιμότητας. Ένα νέο πεδίο αναπτύσσεται γύρω από το Content Marketing που αφορά κάθε επαγγελματικό οργανισμό που αναπτύσσει δραστηριότητα στον ψηφιακό κόσμο.

Το μέλλον της αναζήτησης περιεχομένου

Το Answer Engine Optimization είναι ήδη εδώ και αλλάζει τα δεδομένα στο digital marketing. Οι επιχειρήσεις που προσαρμόζονται έγκαιρα και κατανοούν τη σημασία αυτής της αλλαγής είναι εκείνες που θα πρωταγωνιστήσουν στη νέα ψηφιακή εποχή.

Not The Same assets 19 Σχεδιάστε μαζί μας την ψηφιακή σας στρατηγική για το μέλλον.

Not The Same - Digital Marketing Agency