Η Black Friday αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα καταναλωτικά γεγονότα ανά τον κόσμο, προσφέροντας στις επιχειρήσεις την ευκαιρία να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να αποκτήσουν νέο αγοραστικό κοινό. Για να ξεχωρίσεις στον ψηφιακό χώρο και να αξιοποιήσεις στο έπακρο αυτή την ημέρα, αυτό που χρειάζεσαι είναι μία καλά σχεδιασμένη και βασισμένη σε δεδομένα, στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ. Δες πώς θα μεγιστοποιήσεις τα οφέλη της Black Friday 2024 με τις σωστές τακτικές.
της Μάνιας Τσιγαρίδα Digital Marketing Director
Μελέτησε τα Δεδομένα σου
Συγκέντρωσε όλα τα στοιχεία που έχεις συλλέξει από την προηγούμενη χρονιά, κατά την περίοδο της Black Friday. Συνόψισε τις ενέργειες που είχαν πραγματοποιηθεί και τα αποτελέσματά τους. Επανάλαβε τακτικές που οδήγησαν στην επιτυχία και απόφυγε ή επαναπροσδιόρισε οτιδήποτε δεν επέφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Συμβουλή: Μελέτησε και δώσε έμφαση σε προϊόντα, υπηρεσίες και κατηγορίες που παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων.
Διατήρησε τη μοναδικότητά σου
Απόφυγε τις παραδοσιακές προσφορές που αφορούν έως ένα ποσοστό έκπτωσης σε επιλεγμένα προϊόντα. Πρόσφερε προνόμια, όπως δωρεάν μεταφορικά, επιπλέον έκπτωση για αγορές από ένα ποσό και άνω, δώρα και εκπτώσεις για μελλοντικές αγορές.
Συμβουλή 1: Μην περιορίζεσαι μόνο στα οφέλη που μπορεί να προσφέρει η περίοδος αυτή βραχυπρόθεσμα, δηλαδή τις πωλήσεις. Εστίασε σε μακροπρόθεσμα οφέλη, όπως είναι η απόκτηση νέων αγοραστών και η διεύρυνση του πιστού αγοραστικού σου κοινού.
Συμβουλή 2: Δημιούργησε μία αποκλειστική σελίδα προσφορών για τη Black Friday, που είναι εύκολα ανιχνεύσιμη και αναδεικνύει τις τρέχουσες προσφορές, καθώς και τη διάρκειά τους.
Ξεκίνα έγκαιρα τις καμπάνιες σου
Μην περιμένεις μέχρι τη Black Friday για να ξεκινήσεις τις ενέργειες μάρκετινγκ. Προετοίμασε το καταναλωτικό κοινό για τις προσφορές που πρόκειται να έρθουν. Ξεκίνα μερικές εβδομάδες νωρίτερα, ενημερώνοντας τόσο τους υπάρχοντες, όσο και τους δυνητικούς σου πελάτες. Δημιούργησε προσδοκία και κράτα ζωντανό το ενδιαφέρον τους, χρησιμοποιώντας τεχνικές, όπως η αντίστροφη μέτρηση, οι διαφημίσεις teaser και η αποστολή προσωποποιημένων e-mail στους υπάρχοντες πελάτες σου.
Συμβουλή: Ξεκίνα μια καμπάνια συλλογής επαφών νωρίς, προσφέροντας «early bird» εκπτώσεις ή sneak peeks, για να κερδίσεις εγγραφές στο email ή νέους ακολούθους.
Χρησιμοποίησε το Email Marketing (εξατομίκευση και τμηματοποίηση)
Το email εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία, για την ενίσχυση των πωλήσεων κατά την περίοδο της Black Friday. Δημιούργησε τμηματοποιημένες λίστες email, ώστε να παρέχεις εξατομικευμένες προσφορές, σε διαφορετικές ομάδες πελατών. Στους πιστούς -για παράδειγμα- πελάτες, στείλε αποκλειστικές προσφορές, ενώ στους νέους, μία έκπτωση καλωσορίσματος.
Συμβουλή: Στείλε υπενθυμίσεις μέσω email, πριν και κατά τη διάρκεια της Black Friday, για να διατηρήσεις την επωνυμία σου στη μνήμη των πελατών. Μην ξεχάσεις να συνεχίσεις με προσφορές για τη Cyber Monday!
Ενίσχυσε τη διαφημιστική σου παρουσία
Ο ανταγωνισμός κατά την περίοδο της Black Friday είναι έντονος. Η αύξηση, λοιπόν, της διαφημιστικής σου επένδυσης, θα σε βοηθήσει να προσελκύσεις όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο νέου αγοραστικού κοινού για τις τρέχουσες προσφορές, καθώς και να επαναπροσεγγίσεις τους επισκέπτες του ιστοτόπου ή τους πελάτες σου, αξιοποιώντας λίστες επαναληπτικού μάρκετινγκ.
Συμβουλή: Φρόντισε η συχνότητα επαναπροσέγγισης των επισκεπτών να μην ξεπερνά τις 3-5 φορές την ημέρα
Βεβαιώσου πως ο ιστότοπός σου είναι έτοιμος να υποδεχθεί μεγάλη επισκεψιμότητα
Με την αύξηση της επισκεψιμότητας (η οποία θα προκύψει από την ενίσχυση της διαφημιστικής σου προβολής και την αποστολή e-mail) και λόγω της μεγάλης ζήτησης των προϊόντων / υπηρεσιών σου από το καταναλωτικό κοινό κατά την περίοδο αυτή, η ιστοσελίδα σου θα πρέπει να είναι σε θέση να διαχειριστεί την άνοδο, ενώ ταυτόχρονα να είναι βελτιστοποιημένη για μετατροπές (επιθυμητές ενέργειες, π.χ. πωλήσεις, leads, τηλεφωνικές κλήσεις κ.λπ.). Αυτό σημαίνει γρηγορότεροι χρόνοι φόρτωσης, ξεκάθαρη πλοήγηση και φιλικός προς κινητές συσκευές σχεδιασμός.
Συμβουλή: Επικοινώνησε με την τεχνική σου ομάδα και βεβαιώσου για την εύρυθμη λειτουργία του ιστοτόπου σου, σε συνθήκες αυξημένης κινητικότητας.
Ξεκίνα συνεργασία με Influencers
Η συνεργασία με influencers και affiliate marketers, μπορεί να επεκτείνει την εμβέλειά σου πέρα από το υπάρχον κοινό σου. Συνεργάσου με μικρο-influencers στον τομέα σου, για την προώθηση των προσφορών σου την περίοδο της Black Friday. Οι influencers μπορούν να δημιουργήσουν περιεχόμενο που φαίνεται πιο αυθεντικό, διευκολύνοντας τη μετατροπή των ακολούθων σε πελάτες.
Συμβουλή: Χρησιμοποίησε κωδικούς προσφοράς από influencers ή αποκλειστικές προσφορές, για να παρακολουθείς την απόδοση των καμπανιών τους.
Αξιοποίησε τις κριτικές
Οι πελάτες είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από εταιρείες που εμπιστεύονται. Ανάδειξε κριτικές πελατών, μαρτυρίες και περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες στις σελίδες των προϊόντων σου και στις καμπάνιες σου.
.Συμβουλή: Παρακίνησε τους ικανοποιημένους σου πελάτες, να μοιραστούν την εμπειρία της αγοράς τους από την επιχείρησή σου.
Δώσε έμφαση στις κινητές συσκευές
Το μεγαλύτερο ποσοστό των αγοραστών, πραγματοποιούν αγορές μέσω κινητών συσκευών. Βεβαιώσου ότι ο ιστότοπός σου είναι βελτιστοποιημένος για κινητά, με εύκολη πλοήγηση, αναγνωσιμότητα και γρήγορους χρόνους φόρτωσης. Θα πρέπει, λοιπόν, να είσαι σίγουρος/η πως οτιδήποτε έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια των ενεργειών της Black Friday (π.χ. landing pages, αντίστροφη μέτρηση, stickers προσφορών, pop-ups), έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα και λειτουργικότητα στις κινητές συσκευές.
Συμβουλή: Μην περιορίζεσαι μόνο στον ιστότοπο, αλλά δώσε έμφαση και στο οπτικό αποτέλεσμα και τη λειτουργικότητα όλων των στοιχείων που αναπτύχθηκαν για τη Black Friday, όπως newsletters, διαφημίσεις, posts, stories & videos σε κινητές συσκευές.
Ανάλυσε και ρύθμισε σε πραγματικό χρόνο
Το ψηφιακό μάρκετινγκ αλλάζει γρήγορα, ειδικά κατά τη διάρκεια γεγονότων υψηλής επισκεψιμότητας, όπως η Black Friday. Τσέκαρε τις καμπάνιες σου καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ώστε να εντοπίσεις τι λειτουργεί και τι όχι. Παρακολούθησε βασικούς δείκτες, όπως οι μετατροπές και τα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού.
Συμβουλή: Να είσαι σε ετοιμότητα, κάνοντας ρυθμίσεις σε πραγματικό χρόνο στο budget διαφημίσεων, στη στόχευση ή στις προσφορές σου, με βάση τα δεδομένα απόδοσης.
Συμπέρασμα
Μια επιτυχημένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ για τη Black Friday, συνδυάζει ανάλυση ιστορικών δεδομένων, μελέτη τάσεων, έγκαιρο προγραμματισμό, ισχυρές προσφορές, βελτιστοποιημένες διαφημίσεις και προσαρμογές σε πραγματικό χρόνο. Χρησιμοποιώντας αυτές τις βασικές τακτικές, μπορείς να αυξήσεις την επισκεψιμότητα, να αποκτήσεις περισσότερους πιστούς μελλοντικά πελάτες και να μεγιστοποιήσεις τα έσοδά σου, κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης καταναλωτικής ημέρας του έτους.
Είσαι έτοιμος/η να λανσάρεις την καμπάνια σου για τη Black Friday;
Άφησε τη Not The Same να σε βοηθήσει να αναπτύξεις μία κερδοφόρα ψηφιακή στρατηγική, για να ξεπεράσεις τον ανταγωνισμό!