“Μα είναι ένα απλό post! Πόση ώρα να χρειάζεται για να υλοποιηθεί; Μια ώρα;”, “Μπορώ να το κάνω και μόνο μου, γιατί να συνεργαστώ με ένα agency;”. Αν έχεις κάνει κι εσύ αυτές τις σκέψεις, μείνε και θα καταλάβεις ότι “δεν είναι απλά ένα post”.
Σου είχε περάσει πότε από το μυαλό ότι ένα social media post μπορεί να λειτουργήσει ως καμβάς για το brand σου; Ήξερες ότι κάθε χρώμα, font, λέξη και σχήμα είναι στρατηγικά τοποθετημένα, με σκοπό να δημιουργήσουν συνειρμούς και να μεταδώσουν μηνύματα;
της Κωνσταντίνας Πετρογιάννη, Social Media & Content Manager
Η Δομή του Post ως Καμβάς για το Brand
Η δομή ενός social media post είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό σχέδιο με εικόνες και λέξεις. Στην πραγματικότητα, κάθε στοιχείο του – από την εικόνα και τον τίτλο, μέχρι το κείμενο και το CTA (call to action) ή CTO (call to outcome) – λειτουργεί ως πινέλο στον καμβά του brand. Όταν η δομή ενός post είναι καλά σχεδιασμένη, μπορεί να επικοινωνήσει την ταυτότητα, τις αξίες και τον στόχο του brand, με τρόπο που να συνδέεται άμεσα με το κοινό.
Σκέψου το εξής: ένα brand που θέλει να επικοινωνήσει φιλικότητα και αμεσότητα πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει πιο ζεστά χρώματα, καθημερινή γλώσσα και προσωπικό ύφος.
Αντίθετα, ένα πιο τεχνοκρατικό ή πολυτελές brand μπορεί να επιλέξει μια μινιμαλιστική προσέγγιση με καθαρό design, επιλεγμένα χρώματα και τυπογραφία που εμπνέει εμπιστοσύνη.
Η δομή ενός post μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το πώς θα αντιληφθεί το κοινό σου το brand σου και το μήνυμα που θέλεις να περάσεις.
Η Σημειολογία στα Στοιχεία ενός Post στα Social Media
Η σημειολογία αφορά τη μελέτη των σημείων και των συμβόλων, δηλαδή πώς κάθε στοιχείο του post σου “μιλά” στο κοινό σου. Σκέψου πως κάθε γραμμή, χρώμα και λέξη μεταδίδει μια συγκεκριμένη αίσθηση ή συναίσθημα. Το μπλε, για παράδειγμα, συνήθως συμβολίζει εμπιστοσύνη και σταθερότητα, ενώ το κόκκινο συμβολίζει ενθουσιασμό και δράση. Ένα post με κόκκινους τόνους και δυναμικές γραμματοσειρές θα προσελκύσει την προσοχή και θα μεταδώσει ένα μήνυμα επείγοντος ή προσφοράς. Από την άλλη, ένα post σε απαλούς τόνους και minimal σχεδιασμό δίνει αίσθηση ηρεμίας και κομψότητας, που ταιριάζει περισσότερο σε brands ομορφιάς ή πολυτελείας.
Η σημειολογία, λοιπόν, στο post σου είναι ο τρόπος να κάνεις τα σύμβολα, τις εικόνες και τις λέξεις να δημιουργούν την κατάλληλη ατμόσφαιρα και τις επιθυμητές συνδέσεις με το κοινό σου.
Το Tone of Voice: Η Γλώσσα ως Ταυτότητα του Brand
Η γλώσσα που αξιοποιείς, το λεγόμενο tone of voice, είναι κρίσιμο στοιχείο για να διατηρείς το brand σου αναγνωρίσιμο και συνεπές. Το tone of voice πρέπει να είναι συμβατό με τις αξίες του brand και να ανταποκρίνεται στο target audience. Αν το brand σου έχει ως στόχο νεανικό κοινό, ένα post με χαλαρή και αργκό γλώσσα, ίσως με emojis, θα είναι πιο αποτελεσματικό. Αντίθετα, ένα brand που απευθύνεται σε επαγγελματίες, θα έχει πιο σοβαρό, corporate ύφος, χωρίς χαριτωμένα στοιχεία, αλλά με άψογο, επίσημο λεξιλόγιο και σαφήνεια.
Συνέπεια και Συνοχή: Το Κλειδί για την Ενίσχυση του Branding
Η συνέπεια στη δομή και τη σημειολογία των posts σου δημιουργεί μια διαχρονική και συνεπή εικόνα που βοηθά το κοινό να αναγνωρίζει και να θυμάται το brand σου. Ένα καλά σχεδιασμένο content calendar διασφαλίζει αυτή τη συνέπεια, ενσωματώνοντας στα posts σου το ίδιο tone of voice, χρωματική παλέτα, σχεδιασμό και συνοχή στη θεματολογία. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε post, το brand σου γίνεται εύκολα αναγνωρίσιμο.
Επιπλέον, τα οργανωμένα και συνεπή posts σε βοηθούν να χτίσεις την εμπιστοσύνη του κοινού σου, καθώς τους δείχνεις ότι το brand σου δεν αλλάζει κατεύθυνση, αλλά έχει σταθερή ταυτότητα και προσέγγιση. Ένα brand με συνεπή παρουσία είναι ένα brand που αποπνέει αξιοπιστία και σιγουριά.
Πώς να Δημιουργήσεις τη Δομή του Ιδανικού Social Media Post
Ξεκίνα με έναν ελκυστικό τίτλο – moto
Στόχος είναι τραβήξει την προσοχή άμεσα μεταφέροντας το βασικό μήνυμα που θέλεις να μεταδώσεις. Φρόντισε να είναι σύντομες φράσεις και όπου είναι δυνατόν χρησιμοποίησε ερωτήσεις ή δηλώσεις ικανές να προκαλέσουν ενδιαφέρον και να “κρατήσουν” τον θεατή.
Αξιοποίησε υψηλής ποιότητας υλικό (βίντεο ή εικόνα)
Η εικόνα ή το βίντεο είναι το πρώτο στοιχείο που βλέπει ο χρήστης και καθορίζει αν θα σταματήσει για να διαβάσει το post. Βεβαιώσου ότι το οπτικό υλικό είναι σε αρμονία με την ταυτότητα του brand σου καθώς όπως ήδη ξέρεις…1 εικόνα, 1000 λέξεις…
Γράψε ένα περιεκτικό copy
Το συνοδευτικό κείμενο του post σου είναι σημαντικό να επικοινωνεί το μήνυμα με σαφήνεια και παράλληλα να είναι ενδιαφέρον ώστε να προσκαλεί τον χρήστη να το διαβάσει έως το τέλος. Καθώς το γράφεις θυμήσου να μιλάς στο ύφος του brand σου και μην ξεχνάς σε ποιους απευθύνεσαι (target audiance).
Αξιοποίησε ένα CTA (Call to Action)
Ή ακόμα καλύτερα ένα CTO (Call to Outcome). Καθοδήγησε τον χρήστη στην επόμενη επιθυμητή ενέργεια, είτε πρόκειται για αγορά, εγγραφή, ή επίσκεψη στην ιστοσελίδα, δίνοντας του το κίνητρο για να το κάνει. Τι θα αποκομίσει εκείνος αν του πεις “Αγόρασε τώρα” (CTA); Δεν θα νιώσει ότι καλύπτεις μια επιθυμία του. Αν του πεις όμως “Απόκτησε αποδεδειγμένα ενυδατωμένη επιδερμίδα”; Εσύ που θα κλίκαρες;
Ενσωμάτωσε στοιχεία της εταιρικής σου ταυτότητας – Λογότυπο και Hashtags
Το λογότυπο (δε χρειάζεται να “φωνάζει δείτε με”, μπορεί να τοποθετείται διακριτικά και σταθερά σε μια γωνία) και τα hashtags κάνουν το post σου αναγνωρίσιμο ενώ βοηθούν στη διατήρηση της συνέπειας σε όλες τις πλατφόρμες. Παράλληλα τα hashtags είναι και μέρος της σημειολογίας εάν τοποθετηθούν σωστά και όχι υπερφλύαρα.
Δεν είναι απλά ένα post. Είναι κομμάτι από το παζλ του branding.
Ελπίζω να καταλαβαίνεις πλέον γιατί το post σου δεν είναι απλά μια ανάρτηση. Είναι μια ευκαιρία να δημιουργήσεις μια ισχυρή σύνδεση με το κοινό σου και να αναδείξεις τη μοναδικότητα του brand σου. Κάθε post αποτελεί έναν μικρό, στρατηγικά σχεδιασμένο “καμβά” που επικοινωνεί την ταυτότητα του brand σου και ενισχύει την αναγνωρισιμότητά του σε κάθε scroll.