Σήμερα, για να μπορέσουν τα e-shops αλλά και οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών, να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής αλλά και των τελικών καταναλωτών, είναι σημαντικό να αποκτήσουν ψηφιακή κουλτούρα και να επενδύσουν στην ψηφιακή τους παρουσία.

Ποια είναι λοιπόν, τα βασικά συστατικά που συνθέτουν τη συνταγή της επιτυχίας στο e-commerce;


1. Δημιουργία Ισχυρού Brand:

Χτίσε μια ισχυρή ταυτότητα brand, ικανή να σε κάνει να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό. Επένδυσε σε ένα ξεχωριστό λογότυπο που εξυπηρετεί το storytelling του brand σου, σε ένα ελκυστικό website και σε μια συνεπή φωνή και παρουσία σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας σου.

2. SEO:

Βελτιστοποίησε το e-shop σου και κάνε το φιλικό στις μηχανές αναζήτησης (SEO) ώστε να προσελκύσεις οργανικά επισκέπτες! Ερεύνησε τα δημοφιλή keywords, δημιούργησε ελκυστικό και περιεκτικό περιεχόμενο, και φρόντισε για την άψογη τεχνική λειτουργία του website σου.

3. User Friendly Website:

Το Website σου οφείλει να είναι εύχρηστο, mobile friendly και φυσικά… με γρήγορη φόρτωση. Βεβαιώσου ότι η πλοήγηση είναι απλή, η διαδικασία αγοράς ομαλή και η εμπειρία χρήστη ευχάριστη.

4. UX & UI Design

Επένδυσε σε ένα UX design (User Experience) που να προσφέρει στους χρήστες μια εύκολη αλληλεπίδραση με τις λειτουργίες και τα στοιχεία του website με σκοπό να αποκομίσει μια  και θετική εμπειρία. Φρόντισε για ένα ελκυστικό UI design (User Interface) που να ταιριάζει με την ταυτότητα σου, να είναι υψηλής αισθητικής και να ενισχύει τη θετική αντίληψη του χρήστη για το brand σου!

5.  Google Ads:

Το Google Ads αποτελεί την κυρίαρχη διαφημιστική πλατφόρμα Performance Marketing! Υπάρχουν πολλά και διαφορετικά είδη διαφημίσεων, που καλύπτουν όλο το φάσμα δραστηριοτήτων ενός χρήστη στο διαδίκτυο και μπορούν να τον προσεγγίσουν σε όλες τις φάσεις της αγοραστικής διαδικασίας (customer journey). Διαφημίσεις με διαφορετική μορφή, περιεχόμενο και μήνυμα, εμφανίζονται στον κατάλληλο χρήστη, την κατάλληλη στιγμή που τις αναζητά στο Google, για να του γνωστοποιήσουν μια επιχείρηση, να τον παροτρύνουν να αγοράσει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, να προβεί σε κάποια ενέργεια ή να τον ενημερώσουν για κάτι νέο. Γίνεται εσύ να λείπεις;

6. Social Media (Organic):

Χρησιμοποίησε τη δύναμη των social media για να χτίσεις μία ζωντανή online κοινότητα γύρω από το brand σου. Αλληλεπίδρασε με τους υποψήφιους πελάτες,απάντησε σε σχόλια και μηνύματα και μοιράσου μαζί τους ενδιαφέρον περιεχόμενο που θα τους κεντρίσει το ενδιαφέρον.

7. Social Media Ads:

Τα Social Media, στο σύνολό τους, παρέχουν πολύ ανεπτυγμένες δυνατότητες στόχευσης, με κριτήρια όπως: ηλικιακά, γεωγραφικά, βάσει ενδιαφερόντων, κριτήρια που βασίζονται σε συγκεκριμένη συμπεριφορά εντός των social media ή ενός website. Βασικό εργαλείο των Social Media Ads  είναι η δυνατότητα στόχευσης βάσει των χαρακτηριστικών της Customer Persona με σκοπό να προσεγγιστεί σε όλες τις φάσεις της επαφής με το brand, αλλά και της αγοραστικής διαδικασίας (customer journey).

8.  Email Marketing:

Προσέγγισε τους πελάτες σου μέσω email. Δημιούργησε διάφορες λίστες email και χρησιμοποίησε το newsletter για να τους ενημερώνεις για νέα προϊόντα, προσφορές και άλλα νέα της επιχείρησής σου. Ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία του Email Marketing αποτελεί η δυνατότητα χρήσης αυτοματισμών. Πρόκειται για μηνύματα, η αποστολή των οποίων βασίζεται σε σενάρια με συγκεκριμένα κριτήρια και αποτελούν ένα βασικό εργαλείο ηλεκτρονικών πωλήσεων. 

9.  Data Driven Αποφάσεις:

Βασίσου σε δεδομένα για να προβείς σε τεκμηριωμένες στρατηγικές αποφάσεις. Ανέλυσε τα στατιστικά στοιχεία του e-shop, παρακολούθησε τη καταναλωτική συμπεριφορά και προσάρμοσε τις ενέργειές σου για να βελτιστοποιήσεις τα αποτελέσματα.

10.  Personalized Marketing Strategies:

Υιοθέτησε εξατομικευμένες στρατηγικές marketing για να προσφέρεις στους πελάτες σου μια πιο relevant και engaging εμπειρία.

11.  Εξειδίκευση:

Βρες τη θέση σου στην αγορά και εστίασε σε ένα συγκεκριμένο κοινό ή σε μια κατηγορία προϊόντων. Η εξειδίκευση σου επιτρέπει να προσφέρεις εξατομικευμένη εμπειρία στους πελάτες σου και να χτίσεις μια ισχυρή φήμη στον τομέα σου.

12. Customer Support:

Θέλεις αφοσιωμένους πελάτες; Απάντησε άμεσα και με ειλικρίνεια σε τυχόν ερωτήματα ή προβλήματα. Το πραγματικό ενδιαφέρον σου να είσαι δίπλα τους στο αγοραστικό ταξίδι, αλλά και μετά από αυτό χτίζει εμπιστοσύνη και ενθαρρύνει την αφοσίωση των πελατών σου.

13. Social Proof:

Ενθάρρυνε τους πελάτες σου να αφήνουν κριτικές και αξιολογήσεις. Τα θετικά reviews ενισχύουν την αξιοπιστία του brand και επηρεάζουν θετικά τις αγοραστικές αποφάσεις των υποψήφιων πελατών.

14.  Flexible Payment and Delivery:

Πρόσφερε στους πελάτες σου μια πληθώρα επιλογών πληρωμής και παράδοσης. Η ευκολία και η ταχύτητα στις συναλλαγές αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την αγοραστική εμπειρία.

Not The Same - ideogramma

Βλέποντας λοιπόν ένα επιτυχημένο e-shop, καταλαβαίνουμε ότι η επιτυχία αυτή δεν έγκειται στην τύχη, αλλά είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, οι οποίοι για να αποδώσουν στο μέγιστο απαιτούν μελέτη, στρατηγική, εμβάθυνση και συνεχή βελτιστοποίηση.