Μάκης Τζεχεριδης/ Founder/CMO @ Not The Same Digital - Marketing Agency

Επηρεάζει ο τίτλος και το κείμενο ενός αποτελέσματος στο Google την επικοινωνία μιας εταιρείας; Υπάρχει κάποια σύνδεση ανάμεσα στο SEO το branding και την εταιρική ταυτότητα; 

Τι λέτε; Το έχετε σκεφτεί ποτέ; Στο παρόν άρθρο θα επιχειρήσουμε να αναδείξουμε αυτή την «κρυφή» πτυχή του Search Engine Optimization!

του Μάκη ΤζεχερίδηFounder/CMO

Θα προσπαθήσουμε να σας βάλουμε κατευθείαν στην ουσία του θέματος. Το παρακάτω αποτέλεσμα είναι αυτό που θα εμφανιστεί στο Google, εάν κάποιος/α αναζητήσει το brand name “Not The Same”. Το ίδιο, πιθανότατα, θα συμβεί και σε αναζήτηση άλλων brand names, συμπεριλαμβανομένου και του δικού σας.

Αυτός ο κάποιος/α διαθέτει -σίγουρα- χαρακτηριστικά, τα οποία ενδιαφέρουν το brand και σε δεύτερο επίπεδο, τον ίδιο. Το δεδομένο είναι ότι υπάρχει κάποιος λόγος που αναζητά τη συγκεκριμένη εταιρεία στο Internet, ο οποίος πιθανότατα (μεταξύ άλλων) να είναι ένας από τους εξής:

Not The Same assets64 Έχει ακούσει κάτι για την Not The Same και θέλει να μάθει περισσότερα

Not The Same assets63 Προσπαθεί να έρθει σε επικοινωνία με την εταιρεία, έπειτα από σύσταση κάποιου

Not The Same assets63 Πρόκειται για έναν νέο υποψήφιο συνεργάτη (lead), ο οποίος αναζητά συγκεκριμένες υπηρεσίες στο Google

Not The Same assets63 Σκέφτεται ήδη να συνεργαστεί με την εταιρεία και επιχειρεί να αξιολογήσει την εικόνα της στο Internet

Not The Same assets63 Είναι ήδη συνεργάτης της και ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα για την ανάπτυξή της

Για καθέναν από τους προαναφερθέντες λόγους, η «απάντηση» της εταιρείας στο Google είναι το παραπάνω αποτέλεσμα.

Στο σημείο αυτό, σας προτρέπουμε να κάνετε την ίδια αναζήτηση με keyword το δικό σας brand name και να το δείτε με τα μάτια αυτού που σας αναζητά…

Τι λέτε; Αυτές οι 2-3 σειρές κειμένου και η εικόνα που τις συνοδεύει είναι αντιπροσωπευτικές για το brand και αυτά που προσφέρει ως προϊόντα ή υπηρεσίες τη δεδομένη στιγμή; Σε αυτόν τον τόσο περιορισμένο χώρο, συστήνεστε ή ακόμη καλύτερα αυτοπροσδιορίζεστε, όπως ιδανικά θα θέλατε στον εκάστοτε ενδιαφερόμενο/η;

Είναι πολύ πιθανό, η εικόνα του αποτελέσματος αναζήτησης  να σας έχει δημιουργήσει έναν μικρό πονοκέφαλο αυτή τη στιγμή. Και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος για τον οποίο το προτείναμε 🙂.

Το μοντέλο AIDA και η σχέση του με το  SEO - Not The Same

Επιχειρώντας να προσεγγίσουμε σε πρακτικό επίπεδο τη σχέση του SEO με την εταιρική επικοινωνία, θα ήταν χρήσιμο να θυμηθούμε το μοντέλο AIDA (Attraction, Interest, Desire, Action). Ένα ιεραρχικό μοντέλο, που περιγράφει τα 4 στάδια ενός υποψηφίου (ενδιαφερόμενου, αγοραστή, ερευνητή κ.ο.κ.), ως προς τη στάση του απέναντι σε οτιδήποτε προέρχεται από ένα brand που «απαιτεί» την επαφή μαζί του. Υπό αυτό το πρίσμα, στο περιβάλλον των μηχανών αναζήτησης, το ιδανικό σημείο για να αποκτήσει το brand επαφή με το κοινό, είναι τα αποτελέσματα αναζήτησης, τα οποία θεωρητικά θα πρέπει να μπορούν:

Not The Same assets61 να ξεχωρίσουν ανάμεσα στα υπόλοιπα 10 αποτελέσματα αναζήτησης, διαφημίσεις, αποτελέσματα χάρτη & δικτύου εικόνων, κ.α.

Not The Same assets60 να δημιουργήσουν ενδιαφέρον, ώστε το κοινό που αναζητά κάτι σχετικό με αυτά, να μην τα «προσπεράσει»

Not The Same assets59 να ενισχύσουν, με την ποιότητα του περιεχομένου, το ενδιαφέρον του κοινού που αναζητά κάτι σχετικό, ώστε να θέλει να μάθει περισσότερα

Not The Same assets58 να μετατρέψουν την επιθυμία σε δράση – ψηφιακή επαφή (π.χ. κλικ και ανακατεύθυνση στην αντίστοιχη εταιρική ιστοσελίδα)

Τόσο ο τίτλος, όσο και το κείμενο του αποτελέσματος στη μηχανή αναζήτησης, «δημιουργούνται» από τα metadata της κάθε ιστοσελίδας του ιστοτόπου μας και πιο συγκεκριμένα από το meta title & το meta description. Αν για κάποιον λόγο, όπως συμβαίνει συχνά, δεν έχουμε συμπληρώσει τα αντίστοιχα πεδία στον κώδικα της ιστοσελίδας, το Google θα τα συμπληρώσει αυτόματα, με περιεχόμενο της σελίδας που θεωρεί αντιπροσωπευτικό.

Πάμε να δούμε, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Not The Same, τη δομή ενός βελτιστοποιημένου αποτελέσματος SEO, σύμφωνα με τα παραπάνω. Το παράδειγμα στο οποίο θα αναφερθούμε, είναι αποτέλεσμα του περιεχομένου της αρχικής σελίδας του www.notthesame.gr:

Not The Same assets45 meta title (έως 60 χαρ.): Υπηρεσίες Digital Marketing – Not The Same

Not The Same assets45 meta description (έως 160 χαρ.): Η Not The Same παρέχει Υπηρεσίες Digital Marketing, με σκοπό την ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας των ανθρώπων στον ψηφιακό κόσμο.

Η δομή των metadata ενός οργανικού αποτελέσματος της Not The Same

Το brand name “Not The Same” εμφανίζεται με bold, μιας και αποτελεί το βασικό keyword της αναζήτησης. Εδώ, η μηχανή αναζήτησης μας βοηθά να συσχετίσουμε την αναζήτησή μας με ένα αποτέλεσμα που το συμπεριλαμβάνει στο περιεχόμενό του.

Παράλληλα, διακρίνουμε ένα εικονίδιο πάνω αριστερά, το οποίο υπάρχει για να φιλοξενήσει το λογότυπο της εταιρείας. Σκοπός του είναι να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητά της, αλλά και την ταύτισή της με κάτι που ήδη είναι αναγνωρίσιμο. Επίσης, δίπλα του ακριβώς διακρίνουμε δύο ακόμη στοιχεία: το Site Name (το όνομα της εταιρείας) και το Domain Name (η διεύθυνσή της στο Internet).

Αφού εξηγήσαμε τη δομή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, με παράδειγμα την περίπτωση της Not The Same και το αποτέλεσμα της αρχικής σελίδας του notthesame.gr στις μηχανές αναζήτησης, σας προτρέπουμε:

Not The Same assets61 Να τοποθετήσετε στο εικονίδιο το λογότυπο ή  το ιδεόγραμμά σας.

Εμείς επιλέξαμε το δεύτερο γιατί:

Not The Same assets49 είναι νέο, φρέσκο και μας αρέσει πολύ 🙂

Not The Same assets49 πιστεύουμε πως τραβά την προσοχή (Attraction)

Not The Same assets49 του δίνουμε έμφαση, όπως κάνουμε και σε άλλα σημεία της εταιρικής επικοινωνίας

Not The Same assets49 οι προτεινόμενες διαστάσεις καθιστούν το λογότυπο δυσανάγνωστο

Not The Same assets60 Να τοποθετήσετε στον τίτλο του αποτελέσματος και μέσω του meta title της αρχικής σελίδας του notthesame.gr, το βασικό σας αντικείμενο. Ποια είναι η κύρια υπηρεσία που σας ενδιαφέρει να ταυτιστεί με το brand name σας;

Στη δική μας περίπτωση, η ομάδα μας επέλεξε να δώσει έμφαση σε μία φράση που περιγράφει συνολικά το αντικείμενο και τον κλάδο μας: «Υπηρεσίες Digital Marketing». Αυτό γιατί:

η ομάδα μας επέλεξε να δώσει έμφαση σε μία φράση που περιγράφει συνολικά το αντικείμενο και τον κλάδο μας: «Υπηρεσίες Digital Marketing»

Not The Same assets49 θέλουμε να ταυτιστούμε στη συνείδηση του κοινού, ως brand name, με τη φράση αυτή. Απώτερος στόχος μας, είναι όταν κάποιος/α ακούει «Not The Same», να το παραλληλίζει με τον κλάδο του Digital Marketing. 

Not The Same assets49 προτιμήσαμε μία λακωνική, αλλά περιεκτική περιγραφή, ικανή να αποδώσει το στίγμα μας.

Not The Same assets49 αλληγορικά, ένα έμπειρο μάτι θα μπορούσε να διακρίνει τη σημειολογία της ιεράρχησης των εννοιών, μιας και το brand name ακολουθεί το αντικείμενο της εταιρείας. Αυτή είναι και η αλήθεια και το όραμά μας (Interest)

Not The Same assets59 Στο πεδίο της περιγραφής και μέσω του meta description της αρχικής σελίδας του website, να αναφέρετε λίγα παραπάνω στοιχεία για την ίδια την εταιρεία και τη φιλοσοφία – κουλτούρα της ή για το αντικείμενο των εργασιών της.

Εμείς επιλέξαμε να αναδείξουμε και να επικοινωνήσουμε τον σκοπό μας, τον λόγο, δηλαδή, για τον οποίο αποφασίσαμε να λειτουργούμε με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο.

Αυτό γιατί:

Not The Same assets49 πιστεύουμε πως ο σκοπός μας αποτελεί την καλύτερη έκφραση της εταιρικής κουλτούρας και των αξιών της λειτουργίας μας (Desire)

Not The Same assets49 η διατύπωση αυτή, περιγράφει την ολιστική προσέγγισή μας, ως προς το πώς μια επιχείρηση μπορεί να ωφεληθεί από την ψηφιακή επικοινωνία και συνεργασία με το κοινό της (Action)

Όπως διαφαίνεται από την παραπάνω ανάλυση, η οποία αποτελεί μία σύντομη σύνοψη τακτικών SEO και εταιρικής επικοινωνίας, το αποτέλεσμα της αρχικής σελίδας στις μηχανές αναζήτησης αποκτά ένα νέο, ειδικό βάρος. Το περιεχόμενό του SEO της αρχικής σελίδας, επιχειρεί να πει και να περιγράψει «πολλά», σε σχέση με τον διαθέσιμο χώρο έκφρασης που διαθέτει (60 +160χαρ., 1 image). Εμπειρικά, μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως στο επικοινωνιακό επίπεδο, αποτελεί το πολυπλοκότερο στάδιο της διαδικασίας βελτιστοποίησης. Κυριολεκτικά, κάθε γράμμα, κενό ή έκφραση, παίζει καθοριστικό ρόλο και μπορεί να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά την έκβαση της επικοινωνίας.

SEO organic results - Not The Same

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την παρουσίαση των υπηρεσιών ή των άρθρων. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το αποτέλεσμα που παρουσιάζουν οι μηχανές αναζήτησης αποκτά νέους ρόλους, ιδιαίτερα σημαντικούς, τόσο για την επικοινωνιακή, όσο και για την εμπορική στρατηγική της επιχείρησης. Αυτό όμως είναι ένα θέμα που θα αναλύσουμε στο επόμενο άρθρο.

Σας ευχαριστώ 

Not The Same assets49