του Μάκη Τζεχερίδη Founder/CMO
Πολλές φορές, αναλογίζομαι τα brands ως ζωντανούς οργανισμούς, ως χαρακτήρες με ποιότητες, δεξιότητες, αδυναμίες, διαφορετικές εξελισσόμενες υποστάσεις, που προσαρμόζονται στις διάφορες ταχύτητες της ζωής τους. Αν μη τι άλλο, κάπως έτσι αυτή η θεώρηση των πραγμάτων θα εκτιμούσε πως ένα brand ζει και αναπτύσσεται σε ρυθμούς παράλληλους με το περιβάλλον του. Η συζήτηση για το τι τελικά είναι ή προσδιορίζει η έννοια του brand, έχει επιχειρηθεί πολλές φορές στο παρελθόν και θα συνεχίσει να επιχειρείται στο διηνεκές του χρόνου, προσπαθώντας να οριοθετήσει αυτή την πολυσχιδή οντότητα, που αντικειμενικό ορισμό μάλλον δεν θα αποκτήσει ποτέ.
Οι άνθρωποι, οι δράσεις, η εξέλιξη, η στασιμότητα, τα συναισθήματα, οι αποδόσεις της επιτυχίας και της αποτυχίας, τα χρώματα και το περιεχόμενο επικοινωνίας… και τόσα άλλα που συμβαίνουν, πηγάζουν και κυοφορούνται γύρω από την έννοια αυτή την καθιστούν απρόσιτη και μυστηριακή. Κάπως έτσι, και όσο το κάθε brand συνεχίζει την πορεία του, όλα τα παραπάνω συνθέτουν έναν καμβά πληροφοριών εξαιρετικά πολύπλοκο να κατανοηθεί, να αναλυθεί και πόσο μάλλον να οπτικοποιηθεί και να εκφραστεί εικαστικά, υπό τη σκέπη μιας άλλης καταπληκτικής έννοιας, αυτή της «εταιρικής ταυτότητας». Πώς να χωρέσεις όλα τα παραπάνω σε έναν νέο λογότυπο, πώς να διαλέξεις την κατεύθυνση που να αντιπροσωπεύει επάξια όλες τις πτυχές ενός brand και παράλληλα να εναρμονίζεται με την εξέλιξη του περιβάλλοντος και των ανθρώπων του; Κάπου εδώ νομίζω πως κατάφερα να θεμελιώσω μια αρκετά καλή δικαιολογία για τον χρόνο που χρειαστήκαμε εμείς σαν ομάδα, για να ανανεώσουμε την εταιρική μας ταυτότητα!
Πέρασαν αρκετά χρόνια, η ομάδα της Not The Same μεγάλωσε, ανέπτυξε τον μοναδικό χαρακτήρα της ως brand και δημιούργησε τον δικό της τρόπο εργασίας και συνεργασίας. Άλλαξε, αλλάζει και θα συνεχίσει, ελπίζω, να πορεύεται έτσι και στο μέλλον, επιδιώκοντας αυτό που οραματίστηκε και διατύπωσε ως σκοπό της: να ενισχύει, με μοναδικό τρόπο, την επικοινωνία και τη συνεργασία των ανθρώπων στον ψηφιακό κόσμο. Κάτι που έμεινε αναλλοίωτο όλα αυτά τα χρόνια, είναι οι αξίες της που εκφράζουν αποκλειστικά την ποιότητα και ψυχοσύνθεση της ομάδας. Αυτό ακριβώς, το δύσκολο, σύνθετο και παράτολμο επιδιώξαμε να σχεδιάσουμε, να οραματιστούμε και να φέρουμε μπροστά από κάθε πτυχή της εταιρικής μας επικοινωνίας. Eπιχειρήσαμε να εκφράσουμε τον χαρακτήρα της κοινής μας εμπειρίας ως ομάδα και ως συνεργάτες αυτών, που όλα αυτά τα χρόνια μας εμπιστεύονται, αλλά και αυτών που θα έρθουν μαζί μας αύριο, στο γοητευτικό αυτό ταξίδι της ψηφιακής επικοινωνίας.
Διατηρήσαμε στην αισιόδοξη και φωτεινή χρωματική μας παλέτα, το λευκό της διαύγειας και της διαφάνειας, το ζωηρό πορτοκαλί του αυθορμητισμού, της χαράς, του νέου ξεκινήματος και της δημιουργικότητας, την ισορροπία του γκρι και τέλος το μαύρο της τόλμης, της μοναδικότητας και του μυστηρίου. Σε αυτό το υπέροχο contrast της παλέτας μας, αναζητήσαμε την ισορροπία του ρεαλισμού και την ανεμελιά της ανθρώπινης επικοινωνίας. Ταυτίσαμε τον χαρακτήρα της ομάδας μας με το αρχέτυπο του “δημιουργού” (The Creator – Brand Archetype), που ενσαρκώνει με εκπληκτικό τρόπο τη δημιουργία, την καινοτομία, τη διορατικότητα του επόμενου βήματος και την πρόθεση να επηρεάσει σημαντικά τον κόσμο μέσω των υπηρεσιών του.
Σκιαγραφήσαμε τον χαρακτήρα μας ως δοτικό, αισιόδοξο, ενημερωμένο, υποστηρικτικό, τολμηρό και – υπό συνθήκες – επαναστάτη και αναλογιστήκαμε πως λίγο πολύ τελικά αυτό είμαστε. Δίπλα στον άνθρωπο, δίπλα στα brands που μας εμπιστεύονται, μαζί στην επιτυχία και διπλά μαζί στις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουμε. Τολμήσαμε να γυρίσουμε το μοναδικό Α του Brand Name μας ανάποδα, για να ξεπεράσουμε τα όρια, να καταργήσουμε και εικαστικά την έννοια της αυθεντίας και να υποδηλώσουμε πως στον χώρο του Digital Marketing και γενικότερα της ψηφιακής επικοινωνίας, οι κανόνες υπάρχουν για να επαναπροσδιορίζονται και να αποκτούν συνεχώς νέα δημιουργική ορμή. Επιλέξαμε μία καθαρή, στιβαρή αλλά παράλληλα κομψή γραμματοσειρά, που αποπνέει την αίσθηση της καθαρότητας και του κύρους, μιας και το ίδιο μας το Brand Name υποδηλώνει πως για να είσαι διαφορετικός, πρέπει να έχεις χαρακτήρα και σταθερές, ακλόνητες αξίες.
Θεωρήσαμε πως ο τρόπος εργασίας μας έχει κάτι μοναδικό, μιας και παράγουμε λύσεις σε προβλήματα, νέες υπηρεσίες, τακτικές και μεθόδους ανάλυσης & επικοινωνίας που ανατρέπουν ή συμπληρώνουν τα καθιερωμένα πρότυπα. Αυτός ο χαρακτήρας έφερε κοντά μας το πορτοκαλί μας ιδεόγραμμα, το μαθηματικό σύμβολο του διάφορου, αυτό δηλαδή που είναι πάντα μοναδικό, διαφορετικό από τα άλλα. Αυτό που σημειολογικά υποδηλώνει τη δημιουργική μας φύση, κυρίως σε ό,τι αφορά τους αριθμούς, τα δεδομένα και τις μεθόδους που δημιουργούμε, αλλά και τις προσεγγίσεις μας στην τέχνη της αρχιτεκτονικής του περιεχομένου και του εικαστικού που το συντροφεύει.
Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω, μας έφερε εδώ, στο σήμερα της Not The Same, στη συνέχεια, με νέα ορμή, μιας ήδη αντιπροσωπευτικής για όλους/ες εμάς πορείας. Θα ήταν πραγματικά μια εκπληκτική επιτυχία, αν όλα αυτά που σας περιέγραψα παραπάνω τα βιώνετε ουσιαστικά και εσείς κοντά μας και αν τελικά η νέα μας εταιρική ταυτότητα τα εκφράζει. Θεωρώ πως ναι και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος για αυτό!
Ελπίζω το μέλλον να μας επιφυλάσσει ακόμα περισσότερες προκλήσεις, έντονες αναζητήσεις, απτά αποτελέσματα και σχέσεις που θα ξεπερνούν την επαγγελματική τους υπόσταση, έτσι και αλλιώς είναι ωραίο να είσαι κάτι το μοναδικό!
Σας ευχαριστώ θερμά για το κοινό μας ταξίδι, ελπίζω ο αέρας της ανανέωσης να φυσήξει, μέσα από την κοινή μας προσπάθεια και στα δικά σας πανιά!
Για την ομάδα της Not The Same!