Αναζητάς τρόπους για να αυξήσεις την κερδοφορία και τον τζίρο της επιχείρησής σου και να ενισχύσεις τις πωλήσεις σου, διασφαλίζοντας, παράλληλα, τη μακροχρόνια ανάπτυξη της εταιρείας σου; Αν ναι, τότε η επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής marketing είναι κρίσιμη!
της Άννας Πλιάτσιου Digital Marketer
Το Revenue Marketing και το Growth Marketing, μπορεί να φαίνονται παρόμοιες, ωστόσο αποτελούν δύο διαφορετικές στρατηγικές προσεγγίσεις, εξυπηρετώντας η καθεμία τους δικούς της στόχους και χρονικούς ορίζοντες. Κατανοώντας τις διαφορές τους, θα είσαι σε θέση να επιλέξεις τη στρατηγική που θα μεγιστοποιήσει τα αποτελέσματα και θα διασφαλίσει τη βιωσιμότητα της επιχείρησής σου.
Τι είναι το Revenue Marketing;
Το Revenue Marketing είναι ιδανικό για να πετύχεις άμεση αύξηση εσόδων της επιχείρησής σου.Στόχος αυτής της στρατηγικής είναι η επικέντρωση σε τακτικές που αποφέρουν άμεσα κέρδη. Εστιάζει στον marketing πυλώνα Sales και χρησιμοποιεί καμπάνιες που προσανατολίζονται στο να οδηγήσουν τον καταναλωτή απευθείας στην αγορά, όπως:
Στοχευμένες διαφημίσεις (Google Ads, Meta Ads)
Εμπορικές προσφορές (που αυξάνουν τον όγκο των πωλήσεων)
Email marketing με ειδικές εκπτώσεις
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι δραστηριοποιείσαι στην πώληση αθλητικών ειδών. Μέσω μιας προωθητικής καμπάνιας email με ειδικές εκπτώσεις ή ενός remarketing (επαναπροσέγγιση των χρηστών μέσω εξατομικευμένων προσφορών), μπορείς να παρακινήσεις τον πελάτη να κάνει μία άμεση αγορά.
Τι μετρά το Revenue Marketing;
Το Revenue Marketing μετρά τα αποτελέσματα με βάση τους δείκτες Return on Investment (ROI) και Return on Ad Spend (ROAS). Οι δείκτες αυτοί, δείχνουν την απόδοση της επένδυσής σου στις διαφημιστικές καμπάνιες, πόσα δηλαδή κέρδη αποδίδουν οι διαφημίσεις της επιχείρησής σου.
Αν θέλεις γρήγορα αποτελέσματα και άμεση αύξηση των εσόδων σου, ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσεις είναι το Revenue Marketing. Ωστόσο, χρειάζεται να λάβεις υπόψη ότι αυτή η στρατηγική επικεντρώνεται περισσότερο στις άμεσες πωλήσεις και όχι στη δημιουργία μιας μακροχρόνιας σχέσης με τον πελάτη.
Τι είναι το Growth Marketing;
Από την άλλη πλευρά, το Growth Marketing στοχεύει στη μακροχρόνια ανάπτυξη της επιχείρησής σου και στη δημιουργία πιστών πελατών. Δεν εστιάζει αποκλειστικά στην άμεση πώληση, αλλά στην αναγνωρισιμότητα του brand και στη δημιουργία ισχυρής σύνδεσης με το καταναλωτικό κοινό. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τακτικές όπως:
Loyalty Programs: Προγράμματα επιβράβευσης, με στόχο την ενίσχυση της πιστότητας των πελατών.
Content Marketing: Δημιουργία περιεχομένου που παρέχει αξία στους καταναλωτές, όπως άρθρα, blogs, οδηγίες ή εκπαιδευτικά βίντεο.
SEO: Βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας, με στόχο την προσέλκυση περισσότερης οργανικής κίνησης, αλλά και το «χτίσιμο» της εταιρικής φήμης.
Το Growth Marketing δεν αφορά την άμεση πώληση, αλλά τη δημιουργία εμπιστοσύνης και αξίας. Σκέψου, για παράδειγμα, πόσες φορές έχεις αγοράσει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, από εταιρείες που απλώς σε εμπνέουν ή που σου παρέχουν περιεχόμενο, το οποίο θεωρείς χρήσιμο. Αυτός είναι ο πυρήνας του Growth Marketing.
Τι μετρά το Growth Marketing;
Σε αυτήν τη στρατηγική, τα κύρια KPIs είναι η πιστότητα των πελατών, η αναγνωρισιμότητα του brand και η ικανοποίηση. Οι δείκτες αυτοί, δείχνουν πόσο πιστοί είναι οι πελάτες σου και πόσο επιτυχημένη είναι η εικόνα σου στην αγορά.
Αν επιθυμείς να δημιουργήσεις μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες σου και να επενδύσεις στην ανάπτυξη του brand σου, τότε το Growth Marketing είναι η κατάλληλη στρατηγική για εσένα.
Case Study: e-tennis.gr
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας εταιρείας που συνδυάζει επιτυχημένα το Revenue Marketing με το Growth Marketing είναι το e-tennis.gr. Η πολυετής συνεργασία μας με το e-tennis.gr, ξεκίνησε εστιάζοντας κυρίως στο Revenue Marketing. Προσφέροντας εξειδικευμένα επώνυμα προϊόντα τένις, κατάφερε να προσελκύσει άμεσες πωλήσεις από τους πελάτες του, ανταποκρινόμενο στις ανάγκες τους.
Η πολυετής συνεργασία μας με το e-tennis.gr ξεκίνησε, εστιάζοντας κυρίως στο Revenue Marketing. Καθώς, ωστόσο, η επιχείρηση αναπτυσσόταν, προχωρήσαμε στην εφαρμογή του Growth Marketing, μία στρατηγική που περιλαμβάνει:
Τεχνογνωσία και Εκπαίδευση: Παροχή εκπαιδευτικών εργαλείων, τόσο για τους υπαλλήλους, όσο και για τους πελάτες του, δίνοντας έμφαση στην εξειδίκευση.
Loyalty Program: Επιβράβευση των πελατών του με πόντους που μπορούν να εξαργυρώσουν σε μελλοντικές αγορές, προσφέροντας εκπτώσεις και άλλα προνόμια.
Content Marketing: Δημιουργία περιεχομένου με εκπαιδευτικούς οδηγούς και webinars από γνωστά brands, με σκοπό να βοηθήσει τους παίκτες τένις να επιλέγουν τον εξοπλισμό τους με σιγουριά.
Events: Διοργάνωση παρουσιάσεων ρακετών και άλλων προϊόντων, δημιουργώντας μία κοινότητα πιστών παικτών τένις
Στα παραπάνω αξίζει να προστεθεί η ανατροφοδότηση μέσω των reviews, καθώς και η άψογη τηλεφωνική εξυπηρέτηση, τα οποία έχουν συμβάλει σημαντικά στο χτίσιμο μιας σταθερής σχέσης με το κοινό του.
Εφαρμόζοντας τη στρατηγική αυτή, το e-tennis.gr κατάφερε να διατηρήσει την πιστότητα των πελατών του και να προσφέρει εξειδίκευση και προστιθέμενη αξία στην κοινότητα του τένις. Αυτή η πολυδιάστατη προσέγγιση, το κατέστησε πρωτοπόρο, τόσο σε επίπεδο άμεσων πωλήσεων, όσο και στη δημιουργία μακροχρόνιας σχέσης με τους πελάτες του.
Συμπέρασμα:
Για να αυξήσεις άμεσα τα έσοδά σου μέσω του Revenue Marketing ή να χτίσεις μακροχρόνιες σχέσεις με το κοινό σου, μέσω του Growth Marketing, είναι βασικό να κατανοήσεις αρχικά τους στόχους σου και να επιλέξεις τη στρατηγική που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες της επιχείρησής σου. Αν καταφέρεις να συνδυάσεις και τις δύο στρατηγικές, θα μπορέσεις να εξασφαλίσεις βραχυπρόθεσμα κέρδη, αλλά και μακροχρόνια ανάπτυξη.