Μάκης Τζεχεριδης/ Founder/CMO @ Not The Same Digital - Marketing Agency

Το 2025 το SEO (Search Engine Optimization) αναμένεται να επηρεαστεί σημαντικά από νέες τεχνολογίες και στρατηγικές, αναδιαμορφώνοντας το τοπίο της ψηφιακής παρουσίας των επιχειρήσεων. Με την εμπειρία 20 και πλέον ετών και την τρέχουσα υποστήριξη διαφόρων project, προτείνουμε για τη νέα χρονιά έναν «οδηγό επιβίωσης» για το Search Engine Optimization.

Το άρθρο αυτό θα αναδείξει επιγραμματικά κάποιες από τις βασικές εξελίξεις και προκλήσεις, που απαιτούν προσαρμογές και καινοτόμες λύσεις.

του Μάκη ΤζεχερίδηFounder/CMO

Not The Same assets61 Εστίαση στο E-E-A-T με κατευθυντήριες γραμμές αξιολόγησης ποιότητας

Η εμπειρία, η εξειδίκευση, η αυθεντία και η εμπιστοσύνη (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness), μαζί με τις κατευθυντήριες γραμμές αξιολόγησης ποιότητας της Google, συνεχίζουν να αποτελούν το θεμέλιο για τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου. Οι διαχειριστές περιεχομένου οφείλουν:

Not The Same assets64 να διασφαλίζουν την αυθεντικότητα και την εγκυρότητα των πληροφοριών που δημοσιεύουν

Not The Same assets63 να δίνουν έμφαση στην αξιοπιστία, μέσω πηγών που αναγνωρίζονται ως έγκυρες

Not The Same assets63 να ενσωματώνουν εμπειρικά στοιχεία, για να αυξάνουν την εμπιστοσύνη των χρηστών και των μηχανών αναζήτησης

Not The Same assets60 Semantic Search – Σημασιολογική ανάλυση περιεχομένου

Το 2025 φέρνει την ανάγκη για περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σημασιολογικής αναζήτησης και της τεχνητής νοημοσύνης. Ένας διπλός στίβος ανταγωνισμού, ως προς την ποιότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, διεξάγεται ανάμεσα στις μηχανές αναζήτησης και τα εργαλεία AI, όπως το Chat GTP. Η νέα αυτή συνθήκη απαιτεί:

Not The Same assets64 Προσαρμογή του περιεχομένου, ώστε να καλύπτει όχι μόνο τις λέξεις-κλειδιά, αλλά και τις προθέσεις των χρηστών. Βασισμένο στις τάσεις του NLP (Natural Language Processing) και τη γλωσσολογική εξέλιξη, το περιεχόμενο θα πρέπει να ανταποκρίνεται σε διάφορες πιθανές εκδοχές αναζήτησης, για το ίδιο θέμα

Not The Same assets64 Χρήση δομημένων δεδομένων (Structured Data), για την ενίσχυση της κατανόησης και την οργάνωση περιεχομένου από τις μηχανές αναζήτησης

Not The Same assets64 Δημιουργία ενός κατάλληλου και προσωποποιημένου περιεχομένου, που προσαρμόζεται στις προτιμήσεις και τις μεταβαλλόμενες τάσεις του κοινού, ακολουθώντας τα σημαίνοντα trends

Not The Same assets59 Συνηθέστερα προβλήματα SEO που δυστυχώς θα συναντάμε και το 2025

Η ανάλυση ιστοτόπων, συχνά αποκαλύπτει προβλήματα που παρεμποδίζουν την επιτυχία του SEO. Τα πιο κοινά ζητήματα περιλαμβάνουν:

Not The Same assets64 Τεχνικές αστοχίες: Σφάλματα στο τεχνικό τμήμα του ιστοτόπου, που θα μπορούσαν να διορθωθούν από την αρχή (π.χ. broken links, ταχύτητα, δυσλειτουργικός κώδικας, κ.α.)

Not The Same assets64 Αστοχίες στην αρχιτεκτονική δομή: Λάθος χρήση επικεφαλίδων, μη σωστή δομή και αναποτελεσματική ευρετηρίαση περιεχομένου

Not The Same assets64 Αποσύνδεση SEO με branding: Έλλειψη συσχέτισης των SEO στρατηγικών με την εταιρική επικοινωνία

Not The Same assets64 Στατικό περιεχόμενο: Μη ανανεωμένο περιεχόμενο, που δεν ακολουθεί τις νέες προτιμήσεις των χρηστών

Not The Same assets58 Προτεινόμενες λύσεις και για το 2025

Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, συνιστάται:

Not The Same assets64 Παράλληλη βελτιστοποίηση τεχνικού και επικοινωνιακού περιεχομένου: Συνεργασία μεταξύ σχεδιαστών, δημιουργών περιεχομένου και ειδικών SEO, για βέλτιστα αποτελέσματα

Not The Same assets64 Προσαρμογή τεχνικών απαιτήσεων: Ενσωμάτωση SEO πρακτικών από τη φάση σχεδιασμού του ιστοτόπου και συνεχή ενημέρωση κατά τη διαδικασία εισαγωγής δεδομένων

Not The Same assets64 Αρχιτεκτονική περιεχομένου: Εστίαση σε σωστή δομή επικεφαλίδων και περιεχομένου, που ευνοεί την ευρετηρίαση και τη σημασιολογική ανάλυση

Not The Same assets64 Δυναμική ανάπτυξη περιεχομένου: Τακτική ανανέωση, που συνδυάζει τις αναζητήσεις των χρηστών με τη στρατηγική του brand personality του οργανισμού

Not The Same assets57 Βελτιστοποίηση SEO στα αρχικά στάδια δημιουργίας του Website

Κατά την εκτίμησή μας, ως ομάδα που εξειδικεύεται σε θέματα SEO, υπάρχουν ορισμένες αλλαγές στη νοοτροπία της βελτιστοποίησης, που πλέον μπορούν να προβλέπονται στα αρχικά στάδια δημιουργίας ενός ιστοτόπου. Αυτό αποτελεί μία βασική μας ιδέα, για την εξέλιξη και το μέλλον του SEO γενικότερα.

Παραδείγματα για την πλευρά των developers:

🔸 Διασύνδεση με το Google Search Console

🔸 Ανέβασμα και περιοδικός έλεγχος του sitemap

🔸 Ανέβασμα και περιοδικός έλεγχος του robots.txt, ώστε να αποφευχθεί πιθανός αποκλεισμός περιεχομένου

🔸 Έλεγχος προσαρμογών για την αξιολόγηση Page Experience

🔸 Βελτιώσεις απόδοσης και εναρμόνισης με τα Core Web Vitals

🔸 Χρήση εγκεκριμένων plugins (popup, sign-up prompts, etc.)

🔸 Έλεγχος Page Indexing και αντιμετώπιση αποκλεισμών

🔸 Ανακατευθύνσεις & Live Links: Έλεγχος ανακατευθύνσεων προς αποφυγή 404 errors και κατάργησή τους, όταν δεν είναι πλέον απαραίτητες

🔸 Επικυρώσεις – Validations ανά 3-6 μήνες

Ειδικότερα για τα Core Web Vitals:

🔸 Χρήση λύσεων caching και Content Delivery Network (CDN)

🔸 Εντοπισμός και αντικατάσταση third-party JavaScript που προκαλούν επιβάρυνση

🔸 Αποκλειστική χρήση εικόνων σε νέα next-gen format, όπως το WebP

🔸 Εγκατάσταση lazy load plugins ή ενεργοποίηση τους, μέσω WP Rocket για εικόνες και CSS background

🔸 Προσαρμογή CMS, ώστε να επιτρέπει το upload μόνο κατάλληλων εικόνων (properly sized images)

Για προβολή στο Google Discover:

🔸 Χρήση μεγάλων εικόνων, τουλάχιστον 1200px πλάτους, με ενεργοποιημένη τη ρύθμιση max-image-preview:large

Νέες προτεινόμενες τακτικές:

🔸 Υιοθέτηση signed exchanges (SXG)

🔸 Τακτικός έλεγχος αποδοτικότητας third-party JavaScript

🔸 Χρήση εφαρμογών, όπως το WP Rocket, για παρακολούθηση και βελτιστοποίηση (file optimization, preload, image optimization, remove unused CSS, delay JavaScript execution)

Not The Same assets56 Ενημέρωση για μελλοντικές τάσεις

Η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας, φέρνει στο προσκήνιο νέες στρατηγικές για τη βελτίωση του SEO. Από το 2025 και μετά, οι παρακάτω τάσεις αναμένεται να διαμορφώσουν περαιτέρω τις πρακτικές:

Not The Same assets64 Ενσωμάτωση Τεχνολογιών AR και VR: Η δημιουργία περιεχομένου με δυνατότητες επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας μπορεί να αυξήσει την αλληλεπίδραση και την εμπειρία του χρήστη

Not The Same assets64 Προηγμένα Συστήματα Προσωποποίησης: Η χρήση AI για τη δημιουργία εξατομικευμένων εμπειριών περιεχομένου θα γίνει το πρότυπο

Not The Same assets64 Βελτιστοποίηση για Φωνητική Αναζήτηση: Η χρήση φωνητικών βοηθών όπως το Alexa και το Google Assistant απαιτεί αλλαγές στον τρόπο που συντάσσεται και παρουσιάζεται το περιεχόμενο

Not The Same assets64 Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα και SEO: Η έμφαση στη χρήση “πράσινων” τεχνολογιών και βιώσιμων πρακτικών μπορεί να επηρεάσει θετικά την εικόνα του brand στις μηχανές αναζήτησης

Not The Same assets64 Εξελιγμένα Αλγοριθμικά Μοντέλα: Η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης πιθανότατα θα προχωρήσουν σε πιο περίπλοκα μοντέλα αξιολόγησης, απαιτώντας μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα από τους δημιουργούς περιεχομένου

Οι παραπάνω τάσεις ενσωματώνουν την καινοτομία και την εξειδίκευση που απαιτούνται, για να παραμείνει ένα brand ανταγωνιστικό, στον συνεχώς μεταβαλλόμενο ψηφιακό κόσμο.

Το Digital Marketing εξελίσσεται ραγδαία. Αν η δημιουργία των μηχανών αναζήτησης και η εμφάνιση των Social Media αποτέλεσαν έως τώρα τους μεγαλύτερους κόμβους στον ψηφιακό κόσμο της επικοινωνίας, η εμφάνιση του AI έρχεται κυριολεκτικά να επιταχύνει τα πάντα. Ελπίζω το παρόν άρθρο να σας προκάλεσε το ενδιαφέρον για το SEO και τις τάσεις εξέλιξής του!

Not The Same assets49